Milá létající hospoda a jejich rozprava nepříliš hlubokomyslná, spíše lehce pubertální mi připomněla letité téma, totiž biblickou antropologii. Není náhodou, že ve Vatikánu věnovali dosti energii tomuto tématu. I byl sepsán dokumentík i nebyl přeložen, ač je řada jiných dokumentíků svižně překládána. To už nemluvím o nepřeloženém dokumentíku související s Istambulskou výzvou. Kdysi jsem se hodně probíral vatikánskými dokumenty, dnes již s menší energii a většinou krapet omezen na vzdělávání v těchto souvislostech na češtinu, slovenštinu a polštinu resp na to, co se ukáže na internetu popř. je dostupné v písemnné formě.
Jedním ze směrů prohloubení biblické antropologie může být studium ženské spirituality. V porovnání s reflexí R.Rohra mužské spirituality mi chybí na našem katolickém trhu téma ženské spirituality. V pastorační čili praktické aplikaci se ledacos daří na kursech "Manželských setkání", duchovních obnovách atd.
Už téměř klasickým, ale jak čteným to nevím, se jeví dílo Pavla Evdokimova Žena a spása světa. Čtenáři Teologických textů by našli v jednom ze starších čísel (https://www.teologicketexty.cz/casopis/1994-5/Zena) několik příspěvků k poslání ženy. Spektrum článků ukazuje pestrost témat souvisejích s posláním ženy. Další knihou je Hans Küng, Žena v dějinách křesťanství popisující postavení žen od rané církve až po současnost. Jednou z posledních, o které vím, je hodně zajímavá a také asi náročná kniha Stanislav Zatloukal, Hledání tajemství ženy. Duchovní podněty Marie Terezy Porcile Santiso.
Když mluvím s lidmi na téma mužské a ženské spirituality vnímám více spokojenosti u mužů díky knihám a setkáním s Richardem Rohrem. Ženy to možná tolik nepotřebují promýšlet jako muži neb jim je dána cesta srdce. Ale přesto se objevují různá témata např. jak skloubit práci a rodinu, dcera a matka, která volají po systematické reflexi. Někdy úvahy o poslání ženy omezují na feminismus, zda světit či nesvětit ženy, ale to je škoda. Někomu je dáno zhůry a může žít harmonický život, někdo potřebuje více reflexe, nápovědy a pomoci a někdo může chtít zůstat ve své spokojenosti i když občas trpí on či ona a jejich okolí.
@dwFlegmatuque snad přeci jen byl mému paradoxu blízko, když napsal, že takovou větu by mohl vyslovit jen muž, žena by si jej mohla jen myslet.
A jelikož paradox spočívá právě v porušení toho, co sám tvrdí, mělo by to být snad jasné
Nebo mám příště v takovych případech místo smajliku který mnohdy nestačí, psát do zavorky že jde o nadsázku, oroniin, slovní hricku, paradox, či naopak vážný tón atd?
* ironií ( preklepla jsem se, žádný oroniin neznám )
Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.